فیزیکنظامی

تست موشک کروز هسته‌ای چرنوبیل پرنده

طبق گزارش منابع غربی، روسیه در حال آماده شدن انجام تست موشک کروز ابر مهلک هسته‌ای معروف به “چرنوبیل پرنده” در منطقه Pankovo است. کمی‌ شمال تر از این منطقه به منطقه‌ای فوق سری و کاملا ممنوعه به نام Novaya Zemlya برخورد می‌کنید که بسیاری از تست‌های هسته‌ای محرمانه چه بر روی زمین و چه زیرزمینی از دهه ۵۰ تا ۹۰ میلادی در آنجا صورت گرفتند. در محدوده دیگری در این منطقه همچنین آزمایشات هسته‌ای زیر بحرانی‌ هم انجام گرفتند.

از ویژگی‌های بارز این موشک کروز ساب سونیک با کلاهک هسته ای استفاده از پیشران هسته‌ای است که عملا برد موشک را نا محدوده کرده و این امکان را ایجاد می‌کند که موشک از مسیر‌های بسیار غیر عادی و پیچیده به اهداف خود نزدیک بشود و به عبارت دیگر پدافند هوایی را دور بزند و فارغ از این ترتیب یک حمله پیش دستانه هسته‌ای را بدون اطلاع طرف مقابل با واکنش صفر ایجاد کند! این موشک طبق گفته منابع غربی در کانیستری به صورت مایل پرتاب در محل تست قرار گرفته و در واقع آماده شلیک است! دو بوستر سوخت جامد این موشک در ابتدا موشک را به سرعت مد نظر رسانده تا بقیه مسیر با راکتور هسته‌ای خود متشکل از میله‌های اورانیومی که با هوا سرد می‌‌شوند، و بدین روی هوای بسیار داغی را به عنوان گاز از خود خارج می‌کند، بپیماید.

پیشتر در سال ۲۰۱۹ آزمایش این موشک فوق راهبردی با مشکلاتی مواجه شده که در طبع آن انفجاری پیش آمد و ۵ تن از دانشمندان هسته‌ای روسیه به کام مرگ کشیده شدند و اجساد آنها هم پیدا نشد. این افراد توسط ولادیمیر پوتین نشان hero of russia دریافت کردند. برخی‌ ادعا میکنند که این انفجار ارتباطی‌ با این موشک نداشته و در واقع آزمایش یک سلاح نظامی دیگری بوده است!

به هر روی روسیه به خوبی‌ می‌‌فهمد که در فناوری‌های غیر هسته‌ای از غرب عقب است که این خود را به خوبی‌ در زمینه پهپادی نشان داد و از نظر جنگنده هم که در مضیقه بوده و عملا میتوان گفت در جنگ با ناتو نیرو هوای این کشور کاری جز عملیات دور ایستا نتواند انجام دهد، بدین روی تنها راه حفظ بقا و امنیت خود را در توسعه در تسلیحات فوق راهبردی هسته‌ای می بیند و در این راستا از هیچ فعالیتی فرو گذار نیست! امروز هم ایران باید چنین مسیری را در نظر بگیرد و به قول سردار از جلوی دشمن در بیاید، مخصوصا با این حجم از تهدیداتی که ایران را احاطه کرده است!

منبع
neutrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا