تحلیلخبری

نیویورک تایمز : تشکیلات اطلاعاتی‌ رژیم صهیونیستی بسیار به احیای برجام علاقمند هستند

نیویورک تایمز مقاله‌ای را به قلم مامور سابق موساد برگمن منتشر کرده که در آن آشکارا گفته می‌ شود که تشکیلات اطلاعاتی‌ رژیم صهیونیستی بسیار به احیای برجام علاقمند هستند، نه به فقط به این خاطر که جلوی پیشرفت سریع ایران در زمینه هسته‌ای را خواهد گرفت، بلکه به این رژیم وقت بیشتری برای آماده کردن گزینه نظامی عظیم و قدرتمندی خواهد داد. در واقع همین هم پیشتر بارها گفته شد، اول قدرت شما را میگیرند و بعد حمله میکنند! فعلا بهترین وضعیت برای ایران سر چرخاندن غرب و استفاده از این فرصت طلایی برای ساخت زیرساخت‌ها و شیرجه به سوی سلاح هسته‌ای است. ایران را تنها بازدارندگی هسته‌ای به طور محض حفظ خواهد کرد، در غیر این صورت پیوسته زیر تیغ دشمنان ایران باید باشیم! در آخر این مقاله بسیار بی‌ شرمانه و بی‌ تعارف هم گفته می‌‌شود که بهترین گزینه برای رژیم صهیونیستی، حمله خود آمریکایی‌ها به ایران است، در واقع دقیقا میخواهند که ماجرای ترور سردار شهید سلیمانی که به دست آمریکا اجرا شد را در هسته‌ای تکرار کنند، در واقع تمام هزینه‌ها معطوف آمریکا باشد، اما زهی خیال باطل در صورت هر گونه حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران، نظام باید متقابلا تمامی تاسیسات هسته ای، شیمیایی و بیولوژیک این رژیم را با خاک یکسان کند، در غیر این صورت یک فاتحه‌ برای نظام و ایران باید خواند!

نیویرک تایمز مینویسد:

به گفته یک مقام ارشد اسرائیلی، پس از خروج پرزیدنت ترامپ از این پیمان در سال ۲۰۱۸ واشنگتن و اورشلیم طرحی به نام «مشت» طراحی کردند که ترکیبی از تحریم‌های شدید و یک سری عملیات تهاجمی در داخل ایران بود. با این حال، در پایان، ایران تحت فشار قرار نگرفت، و علیرغم جنگ سایه که علیه ایالات متحده به راه انداخته بود، اقدام نظامی مستقیمی علیه ایالات متحده بر سر مسائل هسته ای انجام نداد. در عوض، تهران که به مدت یک سال پس از لغو برجام به آن متعهد بود، به تدریج غنی سازی اورانیوم را از سر گرفت و توانایی های نظارتی بازرسان بین المللی را کاهش داد.

پاردو [رئیس سابق موساد]: «اقدام اسرائیل برای متقاعد کردن ترامپ به پس کشیدن از برجام یکی از جدی ترین اشتباهات استراتژیک از زمان تأسیس این کشور بود. در نهایت به جای آسیب رساندن به پروژه هسته‌ای ایران، خود را در شرایطی قرار دادیم که آنها به بمب بسیار نزدیک‌تر هستند.»

در صورت دستیابی به توافق جدید، ایالات متحده به احتمال زیاد از اسرائیل خواهد خواست که حملات خود را در داخل ایران مهار کند. به گفته ژنرال حلیوا و کارکنان ارشدش عملیات خرابکارانه و ترور تاکنون برنامه هسته ای ایران را به طور چشمگیری به تاخیر نینداخته است، چه رسد به اینکه آن را متوقف کند و حتی در برخی موارد بهانه ای برای ایران برای تسریع فعالیت هایش بوده است.

گیدئون فرانک، رئیس سابق کمیسیون انرژی اتمی اسرائیل: “انتخاب در اینجا بین دو گزینه بسیار بد است. اگر توافقی حاصل نشود، ایران که در حال حاضر حدود دو هفته تا تولید مواد غنی‌شده کافی برای یک بمب و دو ماه دیگر برای بمب دیگر فاصله دارد، می‌تواند با سرعتی سریع به جلو حرکت کند. اگر توافقی حاصل شود، اسرائیل زمانی به دست خواهد آورد که به آن اجازه می‌دهد گزینه نظامی مهمی را آماده کند. اما از سوی دیگر، رژیم ایران مقداری پول دریافت خواهد کرد که به ویژه پس از افزایش قیمت نفت، کمک زیادی به بقای آن خواهد کرد. راه حل باید تلاش اسرائیل برای متقاعد کردن ایالات متحده برای استفاده از زور علیه ایران در صورت عبور از آستانه هسته ای باشد.”

منبع
NEUTRINO

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا